Co musisz wiedzieć? F.A.Q. nowego zleceniobiorcy
Zachęcamy również do odwiedzenia naszego kanału YouTube, gdzie znajdą Państwo filmy instruktażowe dotyczące najważniejszych funkcji systemu.
1. Jak mogę przyjmować zlecenia w systemie incpraca.pl?
Aby przyjąć zlecenie należy wejść w zakładkę: Start -> Oferty zleceń. Jeżeli znalazłeś zlecenie, które Cię interesuje, kliknij na nie -> po zapoznaniu się ze szczegółowymi informacjami na temat zlecenia kliknij Przyjmij zlecenie -> potwierdź chęć przyjęcia zlecenia ponownie klikając Przyjmij zlecenie. Możesz również zaznaczyć chęć otrzymania wypłaty natychmiastowej. Przyjęcie pierwszych 5-ciu zleceń musi być potwierdzone przez Konsultanta Personalnego InCPraca.pl (KP). Zleceniobiorca MUSI zaczekać na telefon, SMS lub e-mail od KP InCPraca.pl, który potwierdzi zapisanie na zlecenie, a tym samym zaakceptuje jego przyjęcie. Po pięciu przyjętych, zaakceptowanych i zrealizowanych zleceniach zyskasz w kolejnym miesiącu możliwość przyjmowania i realizacji zleceń bez akceptacji przez KP InCPraca.pl Jeżeli zapisałeś się na zlecenie, jednak nie możesz podjąć się jego realizacji MUSISZ na 5 dni roboczych przed jego rozpoczęciem poinformować o tym Konsultanta. W przeciwnym wypadku nałożona zostanie na Ciebie kara wysokości 100 zł. Kara nakładana jest przez system automatycznie wyłącznie na osoby, które nie wywiązały się z realizacji zlecenia i nie zgłosiły tego faktu Konsultantowi Personalnemu odpowiednio wcześniej.
2. Gdzie mogę pobrać swoją umowę?
Umowa znajduje się w zakładce Umowy -> Dane do umowy/Przedłuż umowę. Należy wybrać przycisk Pobierz podpisaną umowę. Umowa jest podpisana elektronicznym podpisem w formacie XADES.
3. Co muszę ze sobą zabrać na zlecenie?
Idąc na zlecenie pamiętaj o zabraniu ze sobą raportu godzinowego (możesz go wydrukować ze strony www.incpraca.pl z zakładki: Moja InCPraca.pl -> Dodatkowe -> Pliki do pobrania -> Raport godzinowy NOWY.pdf. Raporty godzinowe nie obowiązują na inwentaryzacjach – tam należy wpisać się na liście ewidencji. Raport godzinowy powinien zawierać dane Zleceniobiorcy oraz informacje dot. Zlecenia tj. nazwisko, imię, telefon, miejsce zlecenia, godzinę rozpoczęcia i zakończenia oraz podpis i pieczątkę Zleceniodawcy (najczęściej kierownika działu) będącego na obiekcie.
4. Do kiedy muszę dostarczyć raport godzinowy?
Raport godzinowy MUSI zostać przesłany do 3 dnia kolejnego miesiąca (np. za styczeń - do 3 lutego). Można to zrobić wysyłając skan na maila raporty@incoreservice.pl , dodając plik na platformę za pomocą zakładki Raporty godzinowe -> Wgrywanie plików raportów lub dostarczając osobiście do biura. Nie polecamy wysyłania raportów pocztą, gdyż obowiązuje data dostarczenia przesyłki, a nie stempla pocztowego. W przypadku nie dotrzymania terminu raport będzie mógł być rozliczony dopiero w kolejnym okresie rozliczeniowym, tj. za miesiąc.
5. Co muszę jeszcze zrobić, aby otrzymać wynagrodzenie w terminie?
Między 15 a 26 dniem kolejnego miesiąca (np. za pracę w styczniu - > między 15 a 26 lutego) musisz zatwierdzić rachunek w systemie. Aby to zrobić wybierz zakładkę Turboportfel -> Lista rachunków. Następnie przefiltruj rachunki, aby widoczny był aktualny rachunek. Wybierz ikonę po prawej stronie Zatwierdź kwotę i wystaw rachunek. Sprawdź, czy kwota się zgadza, a następnie zaznacz opcję Zatwierdzenie kwoty rachunku jest równoznaczne z jego wystawieniem w dniu dzisiejszym. Następnie wybierz przycisk Zatwierdzam rachunek. Status rachunku zmieni się na Przyjęty do księgowości. Zatwierdzony. Przelew z wynagrodzeniem zostanie wysłany ostatniego dnia roboczego miesiąca, w którym zatwierdzasz rachunek.
6. Czym jest wypłata natychmiastowa?
Jest to przyspieszona forma wypłaty wynagrodzenia. Otrzymasz ją w ciągu 3 dni roboczych od zatwierdzenia rachunku, jednak pomniejszoną o kwotę potrącenia zgodną z regulaminem. Aby wybrać tą formę wynagrodzenia zaznacz tą opcję podczas przyjmowania zlecenia w systemie lub podczas rozmowy z KP. Rachunek zostanie wystawiony w kolejnym dniu roboczym po przesłaniu raportu godzinowego. NA STRONIE ZNAJDZIESZ RÓWNIEŻ WSZYSTKIE POTRZEBNE DOKUMENTY, RACHUNKI CZY ZAŚWIADCZENIA (np. PIT-11). ZAPOZNAJ SIĘ Z MOŻLIWOŚCIAMI INCPRACA.PL I USTALAJ SWÓJ INDYWIDUALNY GRAFIK!